Hoppa till sidans innehåll

Träningsupplägg


Samlingsplats: Klubbstugan vid elljusspåret

 Med tanke på att många medlemmar i klubben har ett motionslopp som mål för sin träning och dessa i stor utsträckning går på våren, med Vätternrundan sist ut i mitten på juni, så brukar uppslutningen på våra träningar vara störst på våren och lite tunnare på hösten. Därför har vi ambitionen att ha ledarledd träning på samtliga träningar på våren, men bara en dag i veckan under hösten.

Träningsupplägg under våren (april-juni)

Tisdagar - "Kvalitetsträning" - klockan 18.00 från april (18.30 från maj)
Någon form av intervallträning på 1-1,5 timmar där vi efter gemensam uppvärmning under 20-30 minuter kör backe, tempo eller intervaller. 

Torsdagar - "Kompisklunga" - klockan 18.00 från april (18.30 från maj)
En vanlig runda på 1-1,5 timmar där vi övar klungkörning i olika former i sådan fart att alla hänger med. De snabba som vill få upp pulsen kör en egen sväng efteråt, alternativt att vi delar upp oss under passets gång.

Söndagar - "Långtur" - klockan 09.00 året runt
En längre runda på ca 3 timmar där vi håller ihop första halvan (ca 1,5 timme) i en gemensam klunga. Efter gemensam fikapaus så delar vi upp i olika fartgrupper om det finns tillräckligt många deltagare för det. 

 

Träningsupplägg till hösten (aug-okt)

Under hösten har vi bara ledarledda träningar på tisdagar. Då kör vi någon form av tuffhetsträning som vi under våren kört på torsdagar. Det går fortfarande bra att samlas på angivna träningstider på torsdagar och söndagar, men då är det inte säkert att det är någon ledare på plats.

Uppdaterad: 23 FEB 2016 08:52 Skribent: Jens Lindquist

Tack till våra sponsorer: 

Adriansson Advokatbyrå

 

KVANTUM_KNIVSTA_300ppi (Mobile)

Recover_1080x1080.jpg


Postadress:
Knivsta CK - Cykel
Knivsta Cykelklubb, Boängsvägen 150B
74192 Knivsta

Kontakt:
Tel: 0705380736
E-post: This is a mailto link

Se all info